Pages

jeudi 17 novembre 2016

Vinyle - A finished quilt

Early in October I was on a quilting retreat in South of France and one of my projects was to start a new quilt using Debbie's Crosscut tutorial. I had already made a table runner with this technique a couple of weeks ago.
Au début du mois d'octobre, j'étais en vacances patch dans le Sud de la France et un de mes projets était de commencer un nouveau quilt en utilisant le tutoriel Crosscut de Debbie. J'avais déjà réalisé un chemin de table avec cette technique il y a quelques semaines.


Luna Lovequilts - Vinyle, a finished quilt inspired by Debbie's Crosscut tutorial

I prepared two surfaces, one with a light background and the other one with a dark background, in the idea to mix them afterwards. I used 9" squares for the backgrounds (trimmed to 8.75" after inserting 1" stripes).
J'ai préparé deux surfaces, une avec un fond clair et l'autre avec un fond foncé, dans l'idée de les mélanger ensuite. J'ai utilisé des carrés de 9" pour les fonds (ajustés à 8.75" après insertion de bandes de 1").

Luna Lovequilts - Vinyle - Work in progress Luna Lovequilts - Vinyle - Work in progress

I cut 6" squares in the surfaces and added plain squares and rectangles as well.
J'ai coupé des carrés de 6" dans les surfaces et ajouté aussi des carrés et rectangles simples.

Luna Lovequilts - Vinyle - Top finished

I wanted to try an overall spiral quilting design for a while and thought this project would be perfect for it. I traced the beginning of the spiral and then lined up using the width of the foot as a guide.
J'avais envie d'essayer depuis longtemps un dessin de quilting en spirale et j'ai trouvé que ce projet serait parfait pour. J'ai tracé le début de la spirale et ensuite je me suis alignée en utilisant comme guide la largeur du pied.

Luna Lovequilts - Vinyle - overall spiral quilting - Work in progress

What I would do differently ... I chose a very light neutral quilting thread (Aurifil Muslin) which is really perfect on the light parts. I think it stands out too much on the dark fabrics though. Maybe a slightly darker thread would be better.
Ce que je ferais différemment ... J'ai choisi un fil à quilter neutre très clair (Aurifil Muslin) qui est vraiment parfait pour les parties claires. Je trouve cependant qu'il ressort trop sur les tissus foncés. Peut-être qu'un fil légèrement plus foncé serait mieux.

Luna Lovequilts - Vinyle - overall spiral quilting - Detail

It is maybe pretty obvious for you ... But I had to experiment to figure it out : small imperfections are amplified at each turn of the spiral. My natural tendency is to deform the spiral and have more and more flat circles.
C'est peut-être évident pour vous ... Mais j'ai dû faire l'expérience pour m'en rendre compte : les petites imperfections sont amplifiées à chaque tour de spirale. Ma tendance naturelle est de déformer la spirale avec des cercles de plus en plus plats.

Luna Lovequilts - Vinyle - overall spiral quilting - Detail

I made this wall hanging to replace my Pop Art quilt which doesn't go with our new sofa. And I like very much the overall effect ! Next project for the living room : a small round patchwork rug.
J'ai réalisé ce panneau mural pour le salon pour remplacer mon quilt Pop Art qui ne va pas avec notre nouveau canapé. Et j'aime beaucoup l'effet d'ensemble ! Prochain projet pour le salon : un petit tapis rond en patchwork.

Luna Lovequilts - Vinyle - Wall hanging in my living room


I can tick off project #1 on my list for the last quarter of 2016 Finish-Along ! 
Je peux cocher le projet #1 sur ma liste pour le dernier trimestre du Finish-Along 2016 ! 


I am linking up with Kelly for NTT and Amanda Jean for Finish it up Friday.